måndag 14 juni 2010

sommar..

börjar dagens blogguppdatering med en vacker bild på mitt hus genom det blommande äppelträdet, det var så fantastiskt med de 8 blommande äppelträden. Så otroligt vackert! Ångrar inte en dag att jag flyttade ut hit till obygden.

Här städar vi ut sommarrummet, skönt med ett gästrum till övernattande gäster. Det är rätt trevligt att vara där och lyssna på sommaren.

Stenbeläggningen som dök upp
Så här fint blev det runt lillstugan när vi fick bort allt annat som inte skulle växa där och så har vi nu rinnande vatten på utsidan på huset. Tack pappa för den tjänsten! Ny kran och lånad vattenslang gör livet ännu mer underbart.



Nya finmöbler i sal´n
Vi var till Uppsala igår och hämtade lite "nya" möbler till huset som helt enkelt inte fick plats hos mina nära och kära. Denna vackra möbelgrupp kommer ifrån min kusin och hennes man där det är gammalt arvegods i chippendale-stil med 2 fotöljer, soffa och bord som syns på bilden. Dynorna i soffan är stoppade med dun och är så sköna att sitta på, jag och katten Kasper gillar att mysa där.
Av min kära syster fick jag en bäddsoffa som gör gäststugan här uppe till en 4-bäddsstuga. Vilken lyx, jag kan ha 5 övernattande gäster utan att störas av snarkningar och dylikt.
eranda
Annars så går livet sin stilla gång här, har idag ansat groddammen fri från en massa blörk- och pilsly så det blev så fint så. Nu kan man sitta på bryggan ut utan att få en en massa sly i ansiktet.
Färg, linolja, pigment och annat smått och gott har jag idag beställt från Claessons trätjära så här ska det målas. Fönstrena blir kromoxidgröna, fodret ljust umbragröna, snickerierna på verandan blir ockragula, sovrummet ljusblått, allrummet varmvitt och taket i kammaren antikvitt och golven i allrummet och trappen blir inoljade av linolja. Åh, så fint det kommer bli.



2 kommentarer: