lördag 31 oktober 2009

Vi fann en damm


I går åkte jag och sambon till Björkbacka för att ta lite bilder. När vi gick runt på våra ägor, som vi faktiskt inte tittat på så mycket, så fann vi några jordhögar. Jag suckade och tänkte, å nej vad har de gjort? Sambon gick bort och tittade, jag följde med och till vår glädje var dessa jordhögar ett resultat av en egen damm. Runt dammen var det planterad pil och på andra sidan dammen, som man kan skåda på bilden, så fanns det en egnsnickrad liten bänk med tillhörande liten brygga.
Tror nog att den här gården kanske inte var så dumt köp, får se vad man kan hitta för något mer när vi väl börjar ta hand om gården till våren.

1 kommentar:

  1. Kul! Ska bli spännande att följa din blogg! Jag hoppas själv att jag snart tillhör gårdsägarnas skara!

    http://ylven.blogspot.com

    SvaraRadera