fredag 26 februari 2010

Kammaren del 2

Marmorerad vägg

Måste ju även visa vad som hände mer när jag drog ner tapeter. Var ju tvungen att ta bort lite tapeter på murstocken för att de var så nersotade från sotluckan. När jag kom till den snedställda väggen i kammaren där det en gång i tiden stått en kamin fann jag denna marmorerade vägg. Troligen marmorerat direkt på lerkliningen. Så nu är jag i full fart att ta fram den.


Marmorerad lerkliningsvägg bredvid tapetskatten

Tapeten med de små söta rosorna tänkte vi behålla på de övriga väggarna. Tyvärr var de så fuktskadade på en del ställen så sambon var väl inte så riktigt haj på det, men jag kom på att jag läst någonstans att titta på vinden. Ibland så kan det finnas rullar kvar av tapeten. Och gissa vad vi hittade på vinden? Jo, tapeterna så nu kan vi få det fint i kammaren så småningom. Rent och fint, gammalt med nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar